Germania dezvolta un tren de marfa de ultima generatie

Germany_Stuttgart_2017_NGT-CARGO_1Centrul Aerospatial German (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt, DLR) a realizat un concept holistic de locomotiva moderna – NGT CARGO, care are ca scop cresterea atractivitatii transportului feroviar european de marfa si, prin urmare, cresterea cotei sale de piata.
Trenurile automate NGT CARGO vor fi alcatuite din vagoane individuale si vagoane de capat puternice cuplate impreuna in functie de solicitari. „In acest fel, putem transporta o gama larga de marfuri intr-o maniera flexibila cu un consum minim de resurse, un numar minim de personal si un timp de calatorie redus”, a declarat cercetatorul DLR, Joachim Winter, cel care conduce proiectul Next Generation Train (NGT).
Pentru a face transportul cu vagoane individuale potrivit pentru viitor, vagoanele de marfa inteligente incluse in conceptul NGT CARGO au tractiune separata bazata pe motoare electrice si o baterie care stocheaza energia recuperata in timpul franarii. Acest lucru face posibila manipularea separata a vagoanelor individuale, fara a avea nevoie de personal de manevra, locomotive de manevra sau linii de contact. In plus, vagoanele individuale pot calatori ultimii kilometrii pana la client in mod automat si autonom. Fiecare vagon individual este dotat cu senzorii necesari pentru a face acest lucru. Astfel, trenul poate fi localizat tot timpul, iar clientii pot obtine detalii precise cu privire la stadiul curent si ora de sosire a marfurilor lor. Vagoanele pot fi conduse direct in porturi, statii de transbordare si terminale logistice, direct pe liniile inalte cu cremaliera, unde sunt, de asemenea, incarcate si descarcate automat. Germany-inside_Stuttgart_2017_NGT-CARGO_3
Pentru operare pe liniile de mare viteza, vagoanele individuale NGT CARGO formeaza o unitate si sunt combinate cu unul sau doua vagoane de capat pentru a forma o locomotiva completa. Vagoanele de capat asigura tractiunea necesara. Pe o infrastructura adecvata, se poate atinge o viteza de pana la 400 de km; pe liniile existente se pot atinge viteze de pana la 160 sau 200 de km pe ora. „Un scenariu interesant pentru NGT CARGO ar fi traficul de marfa intercontinental intre Europa si Asia, ca alternativa la transportul de containere cu vaporul care acopera rute maritime lungi si care ofera flexibilitate redusa in ceea ce priveste volumul de marfa deoarece acestea transporta containere foarte mari.
Mai multe locomotive pot fi combinate virtual in timpul calatoriei (cuplare dinamica). Astfel, se formeaza un tren bloc desi acestea nu sunt cuplate fizic una de cealalta. Este posibila si combinatia cu un tren de mare viteza de calatori NGT HST. Astfel, cercetatorii DLR spera sa combine transportul de calatori cu cel de marfa pentru a permite folosirea optima a capacitatilor de linie existente.

Alte stiri