Germania atinge un nivel record in transportul feroviar de calatori

Cu o crestere de 4% a numarului de calatori, companiile din sectorul feroviar german de transport public au experimentat cea mai mare crestere dintre toate mijloacele de transport, cu o cota pe piata feroviara de + 8,3%. „Intr-un sector in plina dezvoltare, transportul feroviar a reusit sa preia din cota de piata a transportului rutier. Acum trebuie sa aplicam acest lucru si in transportul de marfa. Obiectivul meu, ca Membru al Consiliului pentru Infrastructura este sa transfer mai mult trafic catre sectorul feroviar”, a declarat Ronald Pofalla, Membru al Consiliului pentru Infrastructura in cadrul Deutsche Bahn.
DB Long Distance a avut un rol major in cresterea transportului feroviar de calatori. In 2016, Long Distance a atins un nou record transportand 139 de milioane de calatori. De asemenea, transportul feroviar din Europa a experimentat o crestere semnificativa a transportului de calatori, beneficiind de un nivel ridicat al locurilor de munca si al veniturilor. In plus, DB a atins un nivel record al infrastructurii feroviare cu o trasa pe grafic in crestere cu 1,3% la 1,067 miliarde de euro. Furnizorii feroviari concurenti ai DB au totalizat aprox. o treime din trasa pe grafic. Numarul companiilor feroviare de pe reteaua germana a crescut din nou de la 412 in 2015 la 421 anul trecut. „Ne-ar placea sa vedem astfel de piete favorabile concurentei peste tot in Europa. Oportunitatile de crestere ale sectorului feroviar ating nivelul maxim atunci cand pietele sunt deschise, iar concurenta este energica”, a declarat Frank Miram, Director Economic, Activitati Legislative si de Reglementare in cadrul DB. In transportul de marfa, companiile feroviare europene colaboreaza pentru imbunatatirea capacitatii si competitivitatii pentru a transfera mai mult trafic catre sectorul feroviar, un mod de transport ecologic. Aceste companii se confrunta, in continuare, cu situatii dificile care le creeaza un dezavantaj in fata transportului rutier. In Germania, volumul de marfa transportat pe calea ferata a scazut cu 0,4% in 2016, in timp ce companiile feroviare au avut o cota de piata de 17,6%.
Master Planul Guvernului German pentru transportul feroviar de marfa include o reducere semnificativa a taxei de utilizare a infrastructurii, fapt care ar juca un rol important in cresterea competitivitatii caii ferate. Armonizarea si controlul standardelor sociale in transportul feroviar si rutier din Europa vor avea, de asemenea, un efect major. Pachetul de mobilitate al Comisiei Europene, care are ca scop abordarea si modificarea reglementarilor din transportul rutier, este in prezent discutat la Bruxelles.

Alte stiri