Coradia iLint efectueaza, cu succes, primul test la 80 km/h

Alstom-iLint_20170314---_iLint---800x320Alstom a realizat, cu succes, primul test la 80 km/h cu trenul alimentat cu celule de combustibil cu hidrogen, Coradia iLint. Verificările au fost efectuate la 14 martie în cadrul centrului de testări deținut de Alstom la Salzgitter, Saxonia Inferioară (Germania). Producătorul francez de material rulant a anunțat desfășurarea, în următoarele luni, a unei campanii ample de testări în Germania și în Republica Cehă, înainte ca trenul Coradia iLint să efectueze primele teste cu pasageri pe linia Buxtehude–Bremervörde–Bremerhaven–Cuxhaven, Germania, la începutul lui 2018.

Astfel, în prezent, testele se vor desfășura timp de patru săptămâni, la Salzgitter, pentru a putea confirma stabilitatea echipamentului de alimentare cu energie bazat pe interacțiunea coordonată între motor, celula de combustibil și bateria vehiculului. Sistemul de frânare este de asemenea testat pentru a verifica interfața dintre frânele pneumatice și cele electrice.

Coradia iLint este primul tren de pasageri cu podea joasă, la nivel mondial, alimentat de o celulă de hidrogen, care produce energia electrică necesară tracțiunii. Acest tren cu zero emisii de dioxid de carbon este silențios, eliminând în atmosferă doar abur și apă condensată.

Coradia iLint este un tren special datorită unei combinații de caracteristici inovatoare precum conversia de energie eco, acumularea de energie flexibilă în interiorul bateriilor și o administrare inteligentă a puterii de tracțiune și a energiei disponibile.

Având la bază modelul trenului Coradia Lint, dezvoltat de către Alstom, trenul modern Coradia iLint este destinat operării pe rețelele feroviare ne-electrificate.

Testele se vor efectua atât la Salzgitter unde trenul poate rula cu 80 km/h cât și în cadrul centrului de testări de la Velim (Republica Cehă) la viteze de până la 140 km/h, aceasta fiind și viteza maximă a trenului Coradia iLint.

„Acest test de verificare reprezintă un punct de referință în ceea ce privește protecția mediului și inovarea tehnică. Cu trenul Coradia iLint și tehnologia sa pe bază de alimentare cu hidrogen, Alstom este primul producător din industria feroviară care oferă o alternativă cu zero emisii pentru trenurile de pasageri. Astăzi, noul nostru sistem de tracțiune, care și-a dovedit cu succes performanțele în centrul de testări, este pentru prima dată utilizat pe un tren – un pas important către o mobilitate mai ecologică în Europa“, a precizat Didier Pfleger, Vicepreședintele Alstom Germania și Austria.

Alte stiri