Cel mai mare depozit BMW este acum conectat la calea ferata

Situat in Wallersdorf (Bavaria Inferioara), cel mai mare depozit de piese de schimb al Grupului BMW, beneficiaza in prezent de conexiune directa la reteaua de transport feroviar. Astfel, transportul zilnic al aproximativ 70 de containere, cu piese de schimb, a fost transferat din transportul rutier catre cel feroviar.

Lucrarile de racordare au fost finalizate la inceputul lunii septembrie, iar din 16 octombrie, racordul este complet operational, reducand semnificativ volumul de emisii de CO2.

Pana in prezent, ruta feroviara a fost deosebit de potrivita pentru transportul pieselor de schimb catre porturile din nordul Europei. Cu toate acestea, pe termen lung, pietele europene si asiatice vor fi din ce in ce mai mult aprovizionate prin intermediul transportului feroviar – de exemplu prin intermediul retelei Transsiberiene. Prin urmare, conexiunea pe calea ferata contribuie semnificativ la transferul catre un sistem logistic durabil.

„Relocarea transportului de piese de schimb catre calea ferata elimina transportul a peste 17,500 de camioane, anual, reducand astfel emisiile poluante de CO2”, a precizat Thomas Grupp, seful diviziei de distributie a pieselor de schimb din cadrul Grupului BMW.

Conexiunea depozitului din Wallersdorf este posibila prin intermediul colaborarii dintre patru parteneri.

Astfel, de planificarea constructiei si de partea de finantare s-a ocupat Dibag Industriebau, DB Netz (administratorul national de infrastructura feroviara din Germania) s-a ocupat de realizarea conexiunii feroviare cu cea rutiera. Mai departe, compania Imperial International Logistics este responsabila de incarcarea si descarcarea containerelor cu piese de schimb, iar compania TFG Transfracht este responsabila de transportul containerelor, zilnic, pe calea ferata, catre porturile din nord.

Alte stiri