Cea mai puternica locomotiva diesel din Rusia, testata pe linia Baikal-Amur

Compania producatoare de material rulant, Bryansk, membra a grupului Transmashholding, a livrat locomotiva diesel 3ТЭ25К2М pentru transportul de marfuri pe liniile principale care va fi supusa testelor pe linia Baikal-Amur. Locomotiva a fost proiectata special pentru a putea fi operata in conditii meteorologice aspre pe sectiunii de linie cu profil complicat. Vehiculul este capabil sa tracteze trenuri cu o greutate de pana la 7.100 de tone, iar distanta parcursa pe liniile principale va fi de 50.000 de km.
In urma rezultatelor analizei operarii timp de mai multi ani a locomotivelor apartinand seriei precedente pe linia Baikal-Amur, mai multe solutii tehnice avansate au fost aplicate pentru proiectarea noii locomotive. Aceasta integreaza un motor diesel fiabil si puternic GEVO12, alaturi de echipamentul auxiliar.
In consecinta, puterea compartimentului motor a crescut pana la 3.100 kW. Vehiculul este dotat cu un sistem independent de incalzire a cabinei, unitati electrice care solicita intretinere minima, in timp ce sistemele de alimentare cu combustibil, apa si aer sunt proiectate conform cerintelor de operare la temperaturi scazute.
In prezent, transportul de marfuri pe linia Baikal-Amur este realizat cu locomotivele 2TE25A si 3TE10MK care sunt capabile sa tracteze trenuri de pana la 5.600 tone. O capacitate sporita a trenurilor pana la 7.100 tone va permite cresterea semnificativa a volumelor de marfuri transportate pe linie fara a necesita constructia unor linii noi. Conform estimarilor, pana in 2025, linia Baikal-Amur va avea nevoie de peste 400 de locomotive noi pentru tractarea trenurilor de 7.100 tone.
Locomotiva 3ТЭ25К2М a fost testata cu succes in partea centrala a Rusiei, iar acum va trebui sa-si dovedeasca conformitatea cu obiectivele stabilite in conditii reale de operare. Fiind inregistrata in depourile din Kursk si Kursk-Sortirovochny, locomotiva 3ТЭ25К2М a parcurs 10.000 de km in cadrul testelor atat in varianta cu doua sectiuni, cat si in cea cu trei sectiuni. In total, locomotiva a parcurs peste 11.000 de km. Perioada de proba a fost realizata in cadrul programului de testare stabilit cu RZD, care a finalizat testele preliminare. Locomotiva diesel a transportat aprox. 240.000 de tone de marfuri, cu o greutate maxima a trenului de 8.230 de tone.

Alte stiri