CE aproba sustinerea publica pentru compania feroviara bulgara BDZ

Comisia Europeana a ajuns la concluzia ca masurile de sustinere ale Bulgariei in favoarea companiei feroviare de stat BDZ sunt in conformitate cu regulile EU privind ajutorul de stat. Masurile vor permite companiei sa abordeze nivelul datoriilor fara a influenta negativ concurenta pe Piata Unica.
In 2011, Bulgaria a notificat Comisiei un plan de restructurare a BDZ in vederea evaluarii conform regulilor UE privind ajutorul de stat. Planul initial a inclus mai multe masuri care ar putea oferi BDZ un avantaj economic si, prin urmare, ar putea implica un ajutor de stat in conformitate cu regulamentul UE. In noiembrie 2011, Comisia a deschis o investigatie detaliata deoarece avea dubii in privinta viabilitatii pe termen lung a BDZ. De asemenea, Comisia a dorit sa investigheze daca planul de restructurare continea suficiente masuri pentru a asigura contributia propriei companii la costurile de restructurare si la descurajarea practicilor anti-concurentiale.
In timpul investigatiei, Comisia s-a concentrat asupra anularii de catre statul bulgar a anumitor datorii ale BDZ. Rezultatele au aratat ca anularea planificata a acestor datorii, care se ridica la 224 de milioane de leva (114 milioane de euro), este in conformitate cu Liniile Directoare ale Comisiei privind ajutorul de stat acordat cailor ferate din 2008.
Deoarece BDZ este singurul furnizor de servicii feroviare de calatori din Bulgaria, este foarte important pentru conectivitatea si economia tarii. Comisia a concluzionat ca anularea datoriei este necesara pentru a sustine operarea BDZ in conformitate cu regulile UE privind ajutorul de stat.
BDZ are probleme financiare de mai multi ani. In 2011, Bulgaria a notificat Comisiei o crestere a capitalului BDZ pentru perioada 2011-2016 si a depus un plan de restructurare pentru BDZ. Bulgaria a retras planurile de recapitalizarea a BDZ in timpul investigatiei.

Alte stiri