BEI ar putea aloca fonduri pentru achizitia de trenuri in Italia

Banca Europeana de Investitii evalueaza posibilitatea de a finanta doua proiecte pentru achizitia de material rulant in Italia care au o valoare totala de 754 de milioane de euro.
Primul proiect se refera la planurile companiei Trenitalia de a achizitiona in jur de 90 de trenuri noi. Aceste vehicule vor fi utilizate pentru furnizarea serviciilor de transport feroviar regional in Emilia Romagna in cadrul unui Contract de Servicii Publice. In 2015, guvernului regiunii Emilia Romagna a acordat unei asocieri formate din companiile Trenitalia si Emilia Romagna Passenger Transport (TPER) un contract pe 15 ani pentru operarea serviciilor de transport feroviar si cu autobuzul in regiune, incepand cu 2018. Contractul include o investitie de 750 de milioane de euro pentru achizitia a 96 de trenuri. Conform BEI, materialul rulant va fi in conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate aplicabile si nu va fi dotat cu sistemul ERTMS. Acest lucru este permis de legislatia UE privind Interoperabilitatea Feroviara in anumite cazuri. „Vom analiza daca acest proiect corespunde unui astfel de caz”, a declarat BEI. Valoarea totala a proiectului este de 653 de milioane de euro, din care finantarea BEI propusa este de 100 de milioane de euro. Conform planului de investitii de 4,5 miliarde de euro al companiei Trenitalia, in cadrul unui acord, prima comanda consta in achizitia de trenuri pentru Emilia Romagna.
Celalalt proiect evaluat de Banca Europeana de Investitii se refera la planurile companiei Ferrovie Nord Milano (FNM S.p.A.) de a achizitiona 10 trenuri noi. Acestea vor fi puse in serviciu pe liniile regionale din Lombardia (Italia) si pe cele regionale transfrontaliere dintre Lombardia si Ticino (Elvetia). Valoarea totala a proiectului este de 101 de milioane de euro din care finantarea BEI propusa este de 50 de milioane de euro. Materialul rulant nou va permite optimizarea eficientei operatiunilor, reducerea costurilor de intretinere, reducerea consumului de energie si cresterea nivelului de confort al calatorilor. Indirect, prin imbunatatirea serviciilor, achizitia de material rulant va ajuta calea ferata sa concureze cu alte mijloace de transport, in special cu vehiculele private, in vederea mentinerii sau chiar cresterii cotei modale. Transferul volumelor de calatori de la alte mijloace de transport catre calea ferata poate avea ca rezultate reducerea costurilor de operare, imbunatatirea sigurantei si a protectiei mediului.

Alte stiri