Au fost atribuite contractele majore pentru tunelul feroviar Lyon – Torino

Tunnel Euralpin Lyon-Turin (TELT), compania franco – italiana, responsabila de proiect, a atribuit, unor consortii, cea mai mare parte a contractelor ce vizeaza managementul lucrarilor pentru tunelul feroviar Lyon – Torino, parte a viitoarei cai ferate de mare viteza cu acelasi nume.

Astfel, consortiul Alliance Lyon Turin Engineering, format din companiile Arcadis, BG Consulting Engineers, Neosia, Lombardi Engineering si Amberg au castigat Lotul 1, pe ruta Villarodin-Bourget -Modane Descent, in lungime de 24 kilometri. Contractul se ridica la valoarea de 40 milioane euro si are o durata de 10 ani.

Consortiul S2IP, format din companiile Setec, Systra, Italferr si Pini Swiss Engineers, a castigat Lotul 2. Acesta acopera o lungime de 21 de kilometri si vizeaza construirea a doua tunele paralele, cale simpla, intre Saint-Martin-La-Porte si Le Praz, in Alpii Francezi. Acest contract are o durata tot de 10 ani si valoarea de 37 milioane euro.

Lotul 3, ce prevede managementul de proiect pentru sectiunea portalului Villard Clement, are o lungime de 5 kilometri si a fost atribuit unui consortiu format din companiile Egis, Ingérop, Alpina si Geodata. Durata contractului este de patru ani si cinci luni, iar valoarea este de 13,7 milioane euro.

In total, sectiunea de tunel, cunoscuta sub denumirea Mont d’Ambin Base Tunnel, din linia Lyon – Torino va avea o lungime de 57,5 kilometri. Aceasta va face legatura intre Saint-Jean-de-Maurienne (Franta) si Susa (Italia). Astfel, vor fi 45 de kilometri de tunel pe teritoriul Frantei si 12 kilometri de tunel pe teritoriul Italiei.

Reamintim ca in ianuarie anul trecut, inaugurarea liniei de mare viteza a fost estimata pentru 2029 – 2030. Va reduce durata unei calatorii intre Lyon si Torino de la 3 ore si 43 de minute la doar 1 ora si 47 de minute. De asemenea, se estimeaza ca, anual, un numar de aproximativ 45 de milioane de pasageri vor utiliza aceasta linie. Intregul proiect al liniei este estimat la un cost de 26 miliarde euro.