Au fost anuntate companiile ce vor realiza studiul de fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord – Gara Progresul

Asocierea formata din companiile Metroul SA – Amberg Engineering a castigat licitatia pentru intocmirea studiului de pre-fezabilitate si a studiului de fezabilitate pentru constructia tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul. Contractul este estimat la suma de 38 milioane lei (8 milioane euro).

Licitatia pentru efectuarea serviciilor de proiectare, asistenta si consultanta de specialitate aferente realizarii Studiului de Pre-Fezabilitate (SPF) si Studiului de Fezabilitate (SF) pentru constructia Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresul, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul a fost lansata in luna februarie a acestui an, informeaza economica.net.

Durata contractului va fi de 22 de luni incepand de la data atribuirii.

Potrivit Metrorex, acest contract urmeaza sa fie finantat cu bani elvetieni. In iulie 2012, compania de metrou anunta ca Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO) al Confederatiei Elvetiene a aprobat finantarea studiului de prefezabilitate si fezabilitate al magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresul.

Odata cu finalizarea Magistralei 4 si conectarea cu linia metroului de la Aeroportul Otopeni, Bucurestiul  va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport.

In septembrie 2013, reprezentanti ai statului roman au semnat un acord cu oficiali elvetieni, acord prin care Elvetia urma sa finanteze cu 8,5 milioane de franci studiul de fezabilitate pentru prelungirea magistralei M4, tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul. Proiectul era estimat atunci la o valoare totala de 12,4 milioane de franci elvetieni si urma sa aiba o perioada de implementare de 30 de luni de la data semnarii acordului.

Sectiunea de metrou Gara de Nord – Gara Progresul, care va avea, cel mai probabil, zece statii, este un proiect de 1 miliard de euro si va deservi o zona a Capitalei cu aproape 300.000 de locuitori.

Racordul cu reteaua de metrou existenta se va face in zona centrala la Eroilor sau Izvor si traseul probabil va fi Palatul Parlamentului – Filaret – Eroii Revolutiei – Soseaua Giurgiului – Gara Progresul.

Totodata, la Gara Progresul va fi nevoie si de realizarea unui nod intermodal de transport pentru conexiunea cu liniile RATB si cu inelul feroviar al Capitalei.  

In martie 2017, directorul general al Metrorex, Marin Aldea anunta ca pentru sectiunea Gara de Nord –Gara Progresul,  lucrarile vor începe in anul 2019 urmand a fi finalizate in anul 2023.

Alte stiri