Astra Trans Carpatic își extinde parcul de material rulant cu 15 automotoare

Producătorul român de material rulant, Astra Vagoane Călători, a lansat, în luna ianuarie, trenul ”Transcarpatic”, cel mai nou și modern produs al companiei arădene. Trenul este operat chiar de către de companie, prin intermediul operatorului Astra Trans Carpatic, cu sediul în București.

Astra Vagoane Călători și-a făcut astfel debutul pe piața operatoriei de pasageri din România, cu un tren concepție proprie.

În prezent, trenul Transcarpatic circulă pe ruta Arad-București și retur. Două locomotive cu 12 vagoane formează două garnituri, astfel un tren are șase vagoane: două de dormit cu cabine de duș în compartiment și la capete, trei cușetă cu patru paturi pe compartiment şi un salon. Vagoanele sunt omologate pentru a circula pe rețeaua internaţională RIC.

 

În Romania, transportul intercity nu este încă suficient de atractiv

Operatorul arădean si-a exprimat intenția de a extinde oferta de servicii pe mai multe linii, inclusiv în afara României.

”Vrem să mai deschidem încă cel puțin trei linii. Una este Timișoara – Oradea – Baia Mare. Urmează Timișoara – Viena. Pentru a treia linie, încă analizăm să vedem ce trasee sunt mai ocupate”, precizează președintele Grupului Astra, Valer Blidar.

Pentru extinderea ofertei de transport feroviar de pasageri, compania Astra Trans Carpatic a decis completarea parcului de material rulant cu noi automotoare.


În ideea de a oferi pasagerilor trenuri viabile și pentru a asigura un confort sporit pe rutele intercity, Astra Trans Carpatic a achiziționat 15 automotoare, de la Căile Ferate din Danemarca, DSB. Trei dintre acestea se afla deja in România și urmează să intre în etapa de probe. Toate cele 15 automotoare vor fi puse în circulație pe rețeaua de transport feroviar din România. Operatorul Astra Trans Carpatic își diversifică astfel oferta în ideea susținerii unei competiții adecvate cu ceilalți operatori din rețeaua feroviara din România. Pe lângă sustinerea competiției adecvate, Astra Trans Carpatic intenționează să sprijine și consolidarea pieței de transport intercity din România.Un transport regional rapid, confortabil, cu servicii moderne de tipul internet wi-fi, sisteme electronice de informare a călătorilor sau facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă, va atrage întotdeauna călătorii, în număr cât mai mare.Segmentul de transport intercity cunoaște în ultimii ani, cel puțin la nivel european, o creștere semnificativă, deja în avantaj față de transportul rutier. Spre creșterea acestei cote de piață si de pasageri ar trebui să tindă și România.În state vest europene precum Austria, Franța, Germania, statele Peninsulei Scandinave, Belgia, Olanda, Italia dar si în țări vecine, din Europa de Est (mai dezvoltate la capitolul transportului de pasageri) precum Polonia, Cehia și chiar Ungaria care dispun de o infrastructura feroviară modernizată, transportul intercity concurează cu succes transportul rutier.

Automotoarele IC2 sunt alimentate de două grupuri motoare diesel, cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Fiecare tren este compus din două vagoane articulate cu o lungime totală de 48 m, având o capacitate de a transporta până la 113 pasageri.

Alte stiri