Arriva comanda trenuri biodiesel

Arriva a semnat un contract cu Stadler pentru constructia a18 trenuri cu emisii zero care vor putea fi folosite pe liniile electrificate partial. Valoarea totala a contractului se ridica la 170 de milioane de euro pentru trenuri in nordul Olandei.

Trenul Flirtino este un vehicul flexibil care, odata finalizata electrificarea partiala, poate fi transformat dintr-un tren diesel hibrid care functioneaza pe baza de ulei vegetal hidrotratat (HVO) intr-un tren cu emisii zero care foloseste electrificarea partiala pentru a-si incarca bateriile care mentin trenul in operare pe segmentele de linie neelectrificate. Acest tren este primul de acest fel din lume care combina tehnologia recuperativa cu motorul HVO care poate fi inlocuit cu o baterie mare suplimentara pentru segmentele de linie neelectrificate.

Flirtino este primul tren cu emisii zero din lume care circula pe linii de cale ferata doar partial electrificate si primul tren care foloseste tehnologia HVO pana la finalizarea electrificarii partiale. Trenul Flirtino face parte din oferta companiei Arriva pentru contractul cu Liniile Nordice din Olanda din iulie 2017. Primele trenuri dotate cu tehnologia HVO vor fi puse in serviciu in 2020. Conform estimarilor, finalizarea electrificarii partiale va avea loc in 2025 dupa care trenurile vor fi transformate in trenuri cu emisii zero.

Pe langa cele 18 trenuri cu emisii zero complet noi, flota actuala de 51 de trenuri este complet renovata si echipata cu pachete de baterie avansate. Acest lucru formeaza o flota completa de 69 de trenuri hibrid.

Alte stiri