luni, martie 25, 2024
spot_img

Modernizarea liniei de tramvai pe Soseaua Pantelimon

Lansate in anul 2013, odata cu tronsonul situat pe Soseaua Iancului, lucrarile de modernizare a liniei de tramvai si a sistemului rutier pe Soseaua Pantelimon din Bucuresti se apropie de final. Scopul principal a fost modernizarea caii de rulare a tramvaielor si implementarea unui sistem de mers prioritizat al acestora. Proiectul este executat de o asociere formata din SC Tehnologica Radion SRL – SC TIAB SA – SC Via Proiect SRL, avand o valoare totala de 70 milioane euro.

Modernizarea liniei de tramvai pe Soseaua Pantelimon

In prezent lucrarile se concentreaza pe tronsonul cuprins intre Bulevardul Chisinau si zona Granitul, cu o lungime de 2 km. Calea de rulare este 90% finalizata, cu sine montate pe intreaga distanta, urmand sa aiba loc betonarea fundatiei acestora. Lucrarile la aparatele de cale din intersectia cu Bulevardul Chisinau sunt finalizate in totalitate, urmand sa fie puse in functiune odata cu inceperea probelor cu tramvaie. Toate aparatele de cale montate au sistem de schimbare automata a directiei de mers cu ajutorul inductorilor si a patinelor montate pe firul de contact. Lucrarile in zona intersectiilor si a trecerilor de pietoni au fost finalizate, fiind in curs de finalizare si lucrarile la peroanele si instalatiile de siguranta din statii. Pe acest tronson toate statiile sunt echipate cu refugii, garduri de protectie si camere video de supraveghere. Calea de rulare realizata pe acest tronson este montata cu ajutorul longrinelor de beton armat, turnate la fata locului, cu sina standard cu canal. Constructia caii de rulare in acest mod este necesara datorita sistemului Green Track care este realizat pe toata Soseaua Pantelimon. Cu exceptia intersectiilor, calea de rulare este separata de trafic pe toata lungimea arterei. Reteaua de contact este in curs de montare pe tot tronsonul, fiind deja instalate traversele de sustinere dintre stalpi, fiind pregatit locul pentru montarea efectiva a firului principal de contact. Conform ultimelor communicate ale autoritatilor, lucrarile ar urma sa fie incheiate in vara acestui an.

Modernizarea liniei de tramvai pe Soseaua Pantelimon

In anul 2015 au fost demarate lucrarile pe tronsonul dintre Soseaua Iancului si Bulevardul Chisinau, cu lungimea de 700 metri, unde sistemul de constructie a fost identic cu tronsonul mentionat anterior. In cadrul lucrarilor au fost inlocuite aparatele de cale in zona intersectiei Iancului/Pantelimon. Lucrarile au fost finalizate la inceputul anului 2016, cand au fost repuse in circulatie tramvaiele liniilor 14 si 36. Ramane de executat tronsonul dintre Soseaua Iancului si strada Ritmului, cu o lungime de 1 km, dar care in prezent nu este inclus in proiectul de modernizate.

Cu lungimea de 1,4 km, calea de rulare pe Soseaua Iancului a fost finalizata la inceputul anului 2016, cand tramvaiele liniei 46 au fost repuse in functiune pe acest tronson. Aici calea de rulare a fost realizata in sistem cu sina standard cu canal, inglobata in asfalt. Zona caii de rulare este delimitata si suprainaltata fata de restul sistemului rutier, fiind utilizata si pentru circulatia masinilor de interventie. Conditiile de trafic au fost imbunatatite prin eliminarea parcarilor aflate pe banda 1 a zonei rutiere si prin implementarea semaforizarii inteligente la toate intersectiile si trecerile de pietoni.

Modernizarea liniei de tramvai pe Soseaua Pantelimon

Odata cu lansarea proiectului, au fost demarate si lucrarile in zona terminalului Granitul, unde se va realiza o parcare tip park&ride si un terminal intermodal. Totusi, lucrarile sunt intarziate, fiind efectuate doar coloanele forate ale fundatiei structurii pana in prezent. Conform autoritatilor, pana la finalizarea terminalului, tramvaiele vor intoarce temporar in sistem bi-directional inainte de santierul terminalului. Nu exista un termen stabilit pentru finalizarea lucrarilor.

Ultimele Articole