SNCF testeaza transformatoare de tractiune din Japonia

Tram-tren T4

Mitsubishi Electric a semnat cu SNCF, operatorul national feroviar din Franta, un contract pentru livrarea unor transformatoare de tractiune prototip. Acestea vor fi instalate pe trenurile de naveta din gama Z2N precum si pe tram-trenurile T4, ambele servicii operand in Paris si suburbiile sale. Potrivit termenilor contractului, transformatoarele de tractiune vor fi livrate in lunile februarie si decembrie 2018.

Anterior acestei comenzi, Mitsubishi Electric a fost prima companie japoneza certificata de catre SNCF ca furnizor de sisteme de propulsie.

Fabricat cu sarma de bobinaj din aluminiu, noul prototip de transformator de tractiune pentru trenul Z2N cantareste cu 400 kg mai putin decat echipamentul existent al trenului de calatori si ofera aceeasi eficienta de conversie. Proiectarea identica a interfetei transformatorului va permite SNCF sa-l instaleze fara nicio modificare operata la vagoane.

Pentru tram-trenul T4, transformatorul de tractiune naturala cu racire in circulatie va fi instalat pe acoperisul trenului, eliminand necesitatea ventilatorului electric de racire, precum si scaderea zgomotelor de functionare.

De asemenea, se preconizeaza ca instalarea noului sistem de tractiune va reduce pierderile de electricitate precum si costurile de mentenanta. Garniturile de burduf cu presiune constanta ermetica ar elimina necesitatea inlocuirii periodice a uleiului izolator, care va ramane intr-un sistem etans si nu se va deteriora in timp, reducand astfel costurile de mentenanta.

Transformatoarele vor fi instalate initial timp de un an in care vor fi evaluate performantele lor individuale. Daca rezultatele vor fi satisfacatoare, SNCF ar putea solicita productia in masa pentru aceste tipuri de transformatoare, marca Mitsubishi.

Alte stiri