5 companii au depus oferte in licitatia pentru reabilitarea a doua sectiuni de pe tronsonul feroviar Brasov – Sighisoara

Administratorul national de infrastructura feroviara, CFR SA, a anuntat ca in licitatia, cu o valoare de peste 700 milioane de euro, pentru reabilitarea tronsonului feroviar Brasov – Sighisoara pe sectiunile Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, au depus oferte 5 companii.

CFR SA informeaza ca prin depunerea ofertelor in procedura de licitatie pentru obiectivul Reabilitarea liniei Braşov – Simeria, componenta a Coridorului Rin – Dunare, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h; secţiunea: Brasov – Sighisoara, subsectiunile 1.Brasov – Apata si 3. Casa – Sighisoara a fost incheiata cu succes inca o etapa in procesul de reabilitare a infrastructurii feroviare.

In data de 23 august s-a incheiat procesul de depunere in SEAP a ofertelor aferente acestui obiectiv. Au fost depuse 5 oferte de catre urmatoarele companii:

– IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.S.;

– Impreza Pizzaroti& C SpA Italia S.p.A.;

– Alstom  S.A.

– Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.;

– STRABAG A.G.

Valoarea lucrarilor licitate este estimata la 3.190.570.000 lei fara TVA (cca 700 mil.euro), sursa de finantare fiind asigurata de Comisia Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 85%, iar cofinantarea in proportie de 15% de la bugetul de stat. Durata de executie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defectiunilor.

Lucrarile de modernizare a infrastructurii feroviare aferente celor doua sectiuni Brasov – Apata si Cata – Sighisoara, in lungime totala de 86 de km, vor contribui la atingerea obiectivului principal de promovare a mobilitatii sustenabile pe sectiunea Frontiera Ungara – Curtici – Arad – Simeria – Sighisoara – Brasov, prin:

– cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h

– reducerea duratei de transport

– cresterea sigurantei feroviare

– facilitati pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusa

– introducerea sistemelor moderne de semnalizare si de management al traficului

– imbunatatirea gradului de confort oferit calatorilor in statiile de cale ferata.

In cadrul contractului de executie lucrari va fi derulata o gama variata de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara: terasamente linii C.F, consolidari, poduri si viaducte, podete, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a calatorilor, energoalimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, arhitectura, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termoventilatie, aparari de maluri, semnalizare, protectia mediului. Pe acest traseu se află 11 puncte de sectionare, toate centralizate electrodinamic (CED) – 4 statii de cale ferata, 15 halte, 2 noduri de cale ferata principale si un tunel dublu de 660 m lungime.
Dupa evaluarea ofertelor de catre comisia special nominalizata in acest sens se va intocmi raportul procedurii si se vor transmite comunicarile privind castigatorul acestei proceduri de achizitie.

 

Alte stiri